Wednesday, March 30, 2011

Bu minvalde...


Çok eskiler, çok da eskimedikleri vakitlerde bizim günümüzde biçim, yol ya da en bi popülerinden tarz dediğimiz şeylere minval demişler. Efendime söyleyim onlar minvali olarak tanımlamışlar olayı, ama bize uzun gelmiş atmışız "i" sini zamanla...Biz günümüzde kelimeyi gerçek anlamıyla kullanmadığımız gibi, onu pek bi severek her yere sokuşturduğumuz ingilizceden gelen kısaltmasıyla bile özdeşleştirip en küçük değer demişiz zaman zaman (minimum value).

Bu açıklamadan sıkılanlarınıza derin bir nefes alıp oh deme fırsatını tanıyorum artık. Zira blogumun amacı burda giderek bozulmakta olan dilimizin arkasından yaslar tutmak değil ( ki bu benim haddime de değil-keşke böyle bir becerim ve bilgim olsa).. Asıl amaç neden minval sorusuna biraz da olsa cevap vermek..

Halet-i ruhiyemin o andaki durumu ve tarzı kaçı gösteriyorsa, buraya onları yazayım diye açtım blogumu..İsmini bulmak da bu minvalde pek zor olmadı sizin anlayacağınız :)

Hayatın ekseninin saptığı açıda, elimde iletkiyle hazır bekliyorum. Ölçtüğüm her açıyı burada daha da açmadan bana rahat yok.


Hoşgeldim :)

No comments:

Post a Comment